החיקוי שחיתן בחורים / בנצי לייזרוביץ

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on החיקוי שחיתן בחורים / בנצי לייזרוביץ
    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמצאים אנו בימי הפורים הקדושים שכל אחד מאיתנו שמח בחג זה ומפני הרבה סיבות. הסיבה העיקרית: נכנס יין (יצא סוד). אלו שיודעים לשתות יודעים למה הכוונה.

    אני נזכר בפורים בהיותי ילד בחיפה בעיר מולדתי. חיפה של פעם אינה כחיפה של היום. את הפורים דאז אזכור בשמחה כשהיינו ילדים בת"ת תורת אמת היינו עושים אני וחבריי סבב בבתים של אנשים רבים בחיפה (גם בלי להתרים) וכמובן שהשקו אותנו ביינות, ויסקי ובמצב כזה השמחה פורצת גבולות.

    כשעברתי לישיבה אתה לאט לאט מבין את עניני הפורים מבחינה רוחנית. בישיבה גדולה ישיבת חברון גאולה בה למדתי נטלתי חלק בת"ת של הישיבה, המטרה היתה לגייס כמה שיותר כסף עבור נזקקי הישיבה שהת"ת תומך בהם. לשם כך כבר מחודש אדר היו יוצאים מדי ערב בקבוצות בחורים לאסוף כסף בבתיהם של אנשים לפי רשימות שהונפקו מראש בכל הארץ.

    השיא היה בשני ימי הפורים התחלקנו שוב לקבוצות והכתובות אליהם היינו הולכים היו אנשים שתורמים מסכום גבוה ומעלה (אלו היו כתובות מיוחדות לפורים). ידעתי שבפורים אתה צריך לתת את הכל למשפחות שאתה בא אליהם כדי שהתרומה תהיה בהתאם. הייתי שותה והרבה מאד יין כך כשהייתי מגיע לתורמים היינו עושים שמח רוקדים ושרים.

    אני זוכר שפעם הגענו לכתובת אחת ובעל הבית אמר לי שאני יחקה את ראש הישיבה הרב סרנא. אמרתי לו זה יעלה לך ביוקר והסכים. וכמובן גם אני הסכמתי ובתמורה הוא הכפיל את התרומה לישיבה שהסתכם באלפי ש"ח.

    פורים בשבילי זהו חג שאני מחכה לזה מדי שנה בשנה כי אפשר הכל לעשות כשאתה שמח אולם כל זה בטוב טעם עם גבולות. עד היום אני שותה ומשתכר "עד דלא ידע" והשמחה השמחה – ללא גבול. גם כשפורים מגיע לסופו אני מתנחם בדברי הגמרא "עתידין כל המועדות להתבטל חוץ מחנוכה ופורים".

    פורים הוא יום גדול מאד מבחינה רוחנית שבו כל אדם יכול לבקש הכל ולזכות לישועות.

    ולפני סיום ווארט קצר: במגילה כתוב פעמיים ומשלוח מנות איש לרעהו. פעם אחת כתוב רק ומשלוח מנות איש לרעהו – ומשלוח מלא עם ו' , ופעם שניה כתוב ומשלח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים-ומשלח חסר ו . ולמה? שמעתי בשם אבי מורי שליט"א בפעם הראשונה שכתוב רק ומשלוח מנות איש לרעהו אזי תתן הרבה כמה שאתה יכול וזה המשלוח מלא עם ו . אך בפעם השניה שכתוב גם מתנות לאביונים אזי תחסר מהמשלוח מנות כדי לתת יותר מתנות לאביונים ולכן כתוב ומשלח חסר ו'.לדעתי זהו ווארט עצום שממחיש עד כמה חשובה מצות מתנות לאביונים.

    אסיים בתפילה שנזכה כולנו למצות את ימי הפורים עד תום. כן כן לשתות לשמוח לרקוד ושהשמחה תלווה אותנו למשך כל השנה כולה ושנזכה לקבל שפע ביום הקדוש יום ה (כי) פורים הבעל"ט. ולא נשכח להתפלל על כל אלו אשר רוצים להשמידנו ולבטל את לומדי התורה.

    וכעת כשסיימתם לקרוא נפצח בשירה ה' הוא מלכנו…
    פורים שמח עד בלי די!



    3 תגובות

    מיין תגובות